strona główna | mapa strony | RODO | kontakt | wstecz startuj z nami | dodaj do ulubionych | English versionEnglish versionDeutsch
Zakochaj Sie w Bukownie! (foto. Piotr Buk)
2024-03-28 Czwartek, Imieniny: Anieli, Kasrota, Soni BIP Bukowno on Facebook Bukowno on Instagram Bukowno on X
 wszędzie  w aktualnościach  w archiwum
  Referat Spraw Obywatelskich

Referat Spraw Obywatelskich
Urząd Miejski w Bukownie
ul. Kolejowa 16 32-332 Bukowno
tel. (32) 626-18-20 wew. 850, 853, 829.
email:
SprawyObywatelskie@umbukowno.pl

 

1. Zadania

 

§ 24 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Bukownie

 

Do zadań Referatu Spraw Obywatelskich należy w szczególności:

1. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności z dnia 24 września 2010 r. (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz.1397 z poźn.zm.), w tym:

a) prowadzenie rejestru mieszkańców oraz rejestru zamieszkiwania cudzoziemców w systemie teleinformatycznym,
b) rejestracja danych w rejestrze PESEL w  zakresie zameldowania na pobyt stały i czasowy obywateli polskich i cudzoziemców,
c) rejestracja i przesyłania wniosków o nadanie numeru PESEL,
d) wydawanie zaświadczeń z zakresu ewidencji ludności,
e) wydawanie decyzji w sprawach ewidencji ludności,
f) udostępnianie danych z rejestru PESEL, rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkiwania cudzoziemców,
g) przekazywanie informacji do Wojewódzkiej Komendy Uzupełnień, Urzędu Statystycznego i innych organów ustawowo określonych o zmianach osobowych i adresowych.

2. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o dowodach osobistych z dnia 6 sierpnia 2010 r. (t.j. Dz.U. z 2020  poz.332 z póź.zm.), w tym:

a) wydawanie dowodów osobistych,
b) przyjmowanie i rejestracja wniosków o wydanie dowodu osobistego,
c) unieważnianie dowodów osobistych i stwierdzenie ich nieważności,
d) wprowadzanie do rejestru PESEL i Rejestru Dowodów Osobistych danych zgodnie z wymogami prawa,
e) wydawanie zaświadczeń z Rejestru Dowodów Osobistych,
f) udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych.

3. Prowadzenie stałego rejestru wyborców Miasta.

4. Prowadzenie spraw związanych z:

a) wydawaniem zezwoleń na przeprowadzanie zbiórek publicznych oraz kontrolą ich przeprowadzania,
b) realizacją zadań wynikających z ustawy z dnia 20 marca 2009r. prawo o zgromadzeniach (Dz.U. z 2019r. poz.631) oraz z ustawy z dnia 24 lipca 2015r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz.U.z 2019r. poz. 2171).

5. Realizacja zadań wynikających z ustawy - Prawo przedsiębiorców z dnia 6 marca 2018r. ( Dz.U. z 2019r., poz. 1292 z póź.zm.) oraz ustawy z dnia 6 marca 2018r.               (Dz.U. z 2019r. poz 1291 z póź.zm.) - Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej i Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy, w tym:

a) wprowadzanie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CIDG) informacji z wniosków składanych przez przedsiębiorców,
b) realizacja wszelkich zadań wynikających z w/w ustaw,
c) wydawanie zaświadczeń z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej,
d) wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
e) nadzór nad prawidłową sprzedażą i podawaniem napojów alkoholowych – współpraca z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

6. Realizacja zadań z zakresu spraw obronnych, a w szczególności:

a) planowanie i koordynacja działalności w zakresie zadań obronnych,
b) planowanie świadczeń rzeczowych oraz osobistych na rzecz obronności kraju,
c) przygotowanie i aktualizacja aktów normatywnych dotyczących obronności w tym “służba stałego dyżuru”,
d) zabezpieczenie osiągania wyższych stanów gotowości obronnej w Urzędzie,
e) organizacja szkoleń z zakresu obronności,
f) planowanie i realizacja Akcji Kurierskiej,
g) przygotowanie ludności i mienia komunalnego na wypadek "W" oraz wykonywanie innych zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony,
h) opracowywanie i aktualizacja Regulaminu Organizacyjnego Urzędu na czas wojny oraz zakresu działania referatów w czasie pokoju w zakresie zadań obronnych.

7. Prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem kryzysowym:

a) opracowywanie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami Wojewody,
b) bieżąca współpraca z Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego w Olkuszu,
c) podejmowanie i realizacja czynności wynikających z pracy Miejskiego Zespołu Reagowania Kryzysowego.

8. Prowadzenie spraw wojskowych, a w szczególności:

a) udział w przygotowaniu kwalifikacji wojskowej i jej przeprowadzeniu,
b) przygotowanie dokumentacji przedpoborowych,
c) wypłacanie rekompensaty pieniężnej z tytułu utraconych zarobków z powodu ćwiczeń wojskowych,
d) inne sprawy określone ustawą o powszechnym obowiązku obrony RP.

9. Współdziałanie z organami Policji:

a) koordynacja współdziałania w wykonywaniu zadań w zakresie ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego,
b) przygotowanie materiałów w sprawach dotyczących opiniowania powołania komendanta komisariatu Policji oraz opiniowania powierzenia pełnienia obowiązków komendanta komisariatu Policji,
c)  przygotowanie materiałów do opiniowania mianowania i zwalniania kierownika rewiru,
d) przyjmowanie rocznych sprawozdań z działalności Policji oraz informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego,
e) planowanie i realizacja funduszy przydzielonych na zadania Policji,
f) przygotowanie materiałów w sprawie wniosków o zwiększenie obsady Policji.

10. Prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej z zakresu pracy Burmistrza.

 

 


Drukuj





Wybory Samorzadowe 2024

Wybory do Parlamentu Europejskiego 2024

Podatki Lokalne 2024

ZAPŁAĆ Podatki Lokalne ONLINE

Jakosc powietrza w Bukownie
 
Zimowe utrzymanie drog i chodnikow

EKODORADCA - Gminny Punkt Konsultacyjno-Informacyjny
Kryta plywalnia zaprasza...

SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNALNYMI W BUKOWNIE
Alkohol! Otwórz się na pomoc
DOTACJE DO OCZYSZCZALNI PRZYDOMOWYCH I SZCZELNYCH SZAMB

Gminny Program Dofinansowania Wymiany Zrodel Ciepla

Program - Czyste Powietrze
Program - Cieple Mieszkanie
Program Priorytetowy Moj Prad 5.0
Program - JAWOR 2

DOTACJE Ogrzej się z TAURONEM

EnMS ZWROT ZA PIEC

Wymien zrodlo ciepla i zyskaj dofinansowanie od PGNiG Obrot Detaliczny!

Centralna Ewidencja Emisyjnosci Budynkow

HARMONOGRAM WYWOZU ODPADÓW KOMUNALNYCH

Plan dystrybucji jodku potasu - DZIAŁANIA PREWENCYJNE

POMOC UKRAINIE

Srodki finansowe dla osob pomagajacym obywatelom Ukrainy

Bezplatna pomoc psychologiczna dla uchodzcow z Ukrainy w Bukownie

Basen MOSiR zaprasza...


 
Badania ankietowe

Płatnoœci
Zapraszamy na KORTY TENISOWE

Młodziezowa Rada Miejska w Bukownie

REJESTR DZIALALNOSCI REGULOWANEJ W ZAKRESIE ODBIERANIA ODPADOW KOMUNALNYCH OD WŁASCIEILI NIERUCHOMOSCI Z TERENU MIASTA BUKOWNO
WYKAZ PODMIOTOW POSIADAJACYCH ZEZWOLENIE BURMISTRZA MIASTA BUKOWNO SWIADCZACYCH USLUGI OPROZNIANIA ZBIORNIKOW BEZODPLYWOWYCH ORAZ OSADNIKOW W INSTALACJACH PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI SCIEKOW I TRANSPORTU NIECZYSTOSCI
DNI BUKOWNA 2023

WOSP - XXIII FINAŁ
Monografia Miasta DZIEJE BUKOWNA

NIEODPLATNA POMOC PRAWNA
PRZEWODNIK PO SZLAKACH TURYSTYCZNYCH GMINY BUKOWNO
Komunikator SISMS dla Mieszkańców Powiatu Olkuskiego

Malopolskie.PL
Gminna Ewidencja Zabytków Miasta Bukowno
Inwentaryzacja i waloryzacja przyrodnicza terenu położonego w gminie Bukowno
Nad Biala Przemsza
Œrodowisko bez BARSZCZU SOSNOWSKIEGO

Biuletyn Informacji Publicznej


Odwiedzin: 3760907





Hotspot Bukowno
Elektroniczny Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego
Internetowy Dziennik Ustaw
Internetowy Monitor Polski
Bukowno on Twitter
Bukowno on Instagram
Bukowno on Facebook
Bukowno on YouTube